کسب و کار آنلاین

ورود به کسب و کارهای آنلاین؛ ضرورت دنیای امروز

0
(0)

یکی از شاخه‌های کسب و کار که چند وقتی است رونق گرفته، کسب و کارهای آنلاین یا اینترنتی است. کسب و کارهای اینترنتی به دلیل داشتن پتانسیل رشد و قابل اندازه‌گیری بودن، می‌توانند چندین برابر مشابه خودشان در دنیای واقعی درآمدزا باشند.

 

کسب و کار اینترنتی چیست؟

این سؤال بسیاری از افراد می‌باشد که این عبارت به طریقی در گفتگوهای روزمره به گوششان خورده است. در یک تعریف کلی باید گفت: کسب و کار اینترنتی به فعالیت‌های الکترونیکی گفته می‌شود که در بستر اینترنت انجام می‌شوند.

 

مزایای کسب و کارهای آنلاین

  • دسترسی همیشگی

یک کسب و کار آنلاین محدودیت زمانی و مکانی ندارد. می‌توانید در هر مکانی و هر زمانی مشغول به کار باشید.

 

  • امکان معرفی بهتر و کامل­‌تر محصولات و خدمات

با راه‌اندازی وبسایت به عنوان یک پایگاه برای کسب‌و کار خود، می‌توانید تمامی خدمات و محصولات خود را با جزئیات کامل­‌ و امکان مقایسه با محصولات مشابه و اعلام تفاوت‌ها و مزیت‌های محصول و خدمات داشته باشید تا علاوه بر معرفی کامل محصولات و خدمات، تصمیم‌گیری و خرید را هم برای مشتریان آسان‌تر کنید.

 

  • بازاریابی بهتر و دست یافتن به مشتریان بالقوه

با داشتن وبسایت می‌توانید با استفاده از استراتژی‌های بیشمار دنیای دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را معرفی کنید و با تمرکز بر مشتریان هدف، فروش خود را بالا ببرید.

 

  • نیاز به سرمایه کم

کسب و کار آنلاین هزینه‌های کسب و کار در دنیای واقعی را ندارد. نیازی به اجاره یا خرید دفتر و انبار، پرداخت هزینه‌های مصرفی، استخدام پرسنل و غیره ندارد.

 

  • انعطاف‌پذیری

برنامه‌ریزی و زمانبندی کارها در اختیار خودتان است و می‌توانید همزمان چند کسب و کار اینترنتی را اداره کنید.

 

  • امکان تبادل نظر با مشتریان

این امکان برای مشتریان فراهم است که به راحتی درباره‌ خدمات و کالاهای شما اظهار نظر کنند. این تعامل دو طرفه بین شما و مشتریان، به شما برای بهبود خدمات‌تان کمک می‌کند.

Picture1 300x300 - ورود به کسب و کارهای آنلاین؛ ضرورت دنیای امروز

چند نکته که قبل از راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین باید در نظر بگیرید!

  • خودتان را بشناسید

تخصص و توانایی‌هایتان را در نظر بگیرید. نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و اگر لازم است برای رشد و توسعه نقاط قوت یا رفع نقاط ضعف‌تان برنامه‌ای طراحی کنید و طبق آن عمل کنید تا آمادگی لازم را برای شروع کار را به دست بیاورید.

 

  • برنامه‌ریزی کنید

هدف خودتان و راه‎های رسیدن به آن را مشخص کنید. مسیری را که باید طی کنید، روی کاغذ بیاورید و زمان لازم را تخمین بزنید. سپس برای هر مرحله برنامه‌ریزی کنید. هدف غایی و نهایی خودتان را مشخص کنید. بعد آن را به هدف‌های کوچک و عملی‌تر در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت تقسیم کنید و گام به گام پیش بروید.

 

  • بازار را بشناسید

سعی کنید بازار کسب و کاری را که می‌خواهید راه‌اندازی کنید، بشناسید و ببینید آن کسب و کار چه جایگاهی در بازار خواهد داشت. برآوردی از مشتری‌ها و میزان تقاضا برای این کار به دست بیاورید و ببینید آیا اصولا راه‌اندازی این کسب و کار صرفه اقتصادی دارد؟

 

  • رقبایتان را بشناسید

با شناختی که از رقبایتان به دست می‌آورید، می‌توانید نقاط ضعف آنها را رفع و به عنوان وجه تمایز خودتان ارائه کنید. می‌توانید از تجربه‌هایشان استفاده کنید و اشتباهات آنها را تکرار نکنید.

 

  • ابزارتان را بشناسید

سعی کنید اطلاعات کاملی درباره هاست، سرور، دامنه، پنل‌های مدیریت سرور، سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و غیره داشته باشید. این موارد برای شروع کسب و کار آنلاین الزامی هستند.

 

  • پیاده‌سازی و اجرا

 از اینجا به بعد است که تفاوت شما با رقبایتان مشخص می‌شود. حتی اگر ایده‌ای تکراری داشته باشید، با اجرا و پیاده‌سازی خوب موفق می‌شوید.

 

مدل‌های کسب و کار اینترنت

امروزه به‌ دلیل نقشی که اینترن

ت به‌عنوان یک ابزار مهم در زندگی روزمره ما ایفا می‌کند، بستر مناسبی جهت راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی به وجود آمده است که با مطالعه و شناخت آنها می‌توانید جای مناسب خود را در بازار پیدا کنید.

 

کسب‌وکارهای اینترنتی را در نگاه کلی و اولیه می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:

  • کسب‌وکاری که خودتان آن را راه‌اندازی می‌کنید.
  • فعالیت به‌عنوان نیروی متخصص با سایر سایت‌های مرتبط، به‌صورت حضوری یا دورکار.

 

در این مطلب ما به دسته اول این کسب و کارها می‎پردازیم.

 

Picture1 300x206 - ورود به کسب و کارهای آنلاین؛ ضرورت دنیای امروز

مدل‌های کسب و کار آنلاین

  1. طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت‌ فروش اینترنتی یک کالا یا خدمت.
  2. واسطه‌گری نوعی از کسب‌وکار اینترنتی و ایده‌ای جذاب برای درآمد داشتن است. اگر امکان راه‌اندازی یک نرم‌افزار یا سایت را دارید، می‌توانید از آن به‌عنوان واسطه‌ای بین فروشنده و خریدار استفاده کنید.
  3. راه‌اندازی یک سایت خبری و تبدیل کردن آن به منبع درآمد در طول زمان، از طریق پذیرفتن تبلیغات.
  4. آموزش: شروع به آموزش دادن آنچه می‎دانید کنید. می‌توانید از آموخته‌هایتان فیلم‌های آموزشی بسازید و آنها را به‌صورت چندرسانه‌ای یا مالتی مدیا درآورید. جزوه بنویسید و آن را به علاقه‌مندان معرفی کرده و بفروشید. که افراد زیادی به‌واسطهٔ محدودیت‌های زمانی و مکانی که با آنها درگیرند، به آنچه شما می‌آموزید علاقه‌منداند.
  5. اگر برای کسب درآمد از طریق اینترنت، امکان جمع‌کردن یک گروه از افراد متخصص در زمینه‌های مختلف را دارید، می‌توانید به کمک آنها یک سایت طراحی و مدیریت کنید که در زمینه‌های مختلف اطلاعات و اخبار و مطالب آموزنده یا سرگرم‌کننده در اختیار دیگران قرار می‌دهد.
  6. تولید و ارائهٔ نرم‌افزارهای مختلف و موردنیاز کسب و کارهای مختلف یکی از راه‌های کسب درآمد از اینترنت است.
  7. تولید و فروش محتوا از موفق‌ترین انواع کسب و کار اینترنتی است. تولید محتواهای متنی، ویدئویی، صوتی و همچنین گرافیکی در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. محتوا تولید کردن در هر مدیایی که باشد، نیاز به تخصص و مهارت دارد. این نوع کسب و کار امروزه بسیار مورد استقبال اقشار مختلف جامعه قرار گرفته است.

 

 

 

مطلب فوق را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

برای امتیاز دهی مطلب کلیک کنید.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
گفتگو در واتساپ