1111806 991 1024x468 - تولید محتوا برای وب سایت

تولید محتوا برای وب سایت

0
(0)

تولید محتوای وب سایت

امروزه بیشتر ین تاکید سئو بر تولید محتوای با کیفیت برای وب سایت است. تولید محتوای با کیفیت باعث می‌شود تا رتبه وب سایت شما بطور چشمگیری افزایش پیدا کند. برای همین اکثر مدیران وبسایت‌ها یکی از بخش‌های خود را به تولید محتوا اختصاص داده‌اند و سعی می‌کنند تا وبلاگ نویسان با تجربه‌ای را در این زمینه استخدام کنند.

یکی از مشکلات اصلی این وبلاگ نویسان، ایجاد محتوای مناسب با کسب و کار می‌باشد. اینکه چگونه محتوایی را تولید کنند که مناسب با مخاطبان وب سایت باشد و یا پیدا کردن یک منبع معتبر کاملا سخت است.

ما در این مقاله سئو در خصوص همین راهکار با شما صحبت خواهیم کرد تا بدانید چگونه یک محتوای مناسب تولید کنید و به چه مواردی برای انجام آن نیاز دارید.

 

نکاتی که در تولید محتوا برای وب سایت باید رعایت کنید!

 

  • داشتن ایده کلیدی‌ترین قسمت از تولید محتوا برای وب سایت شماست!

اولین قدم ایجاد ایده تولید محتوا می‌باشد. شما ابتدا باید موضوع وب سایت و مقالات خود را تعیین کنید و سپس براساس آنها شروع به تولید ایده و یک موضوع جدید کنید. یک دفترچه در کنار خود داشته باشید و موضوعات مرتبط را بنویسید و بهترین موضوع را انتخاب کنید.

 

  • لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید.

یکی از موارد مهمی که شما به تولید محتوا در آن می‌پردازید، به کار بردن کلمات کلیدی داخل وبسایت‌تان می‌باشد. یک لیست از کلمات کلیدی که می‌خواهید بر روی آنها برنامه ریزی کنید را بنویسید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای سئو برای تولید محتوا استفاده کرده و کلمات و عبارات مرتبطی که بیشترین جستجو را دارند بیابید.

 

  • از ابزارهای تولید کننده عبارت مرتبط با کلمات کلیدی استفاده کنید.

غیر از گوگل، ابزارهای بسیاری وجود دارند که با توجه به کلمه کلیدی، عبارت مورد نظرتان را تولید می‌کنند. یکی از ابزارها و وب‌سایت‌ها ubersuggest است که بهترین عبارت‌هایی که دارای بیشترین میزان جستجو هستند را به شما نشان می‌دهد.

 

Picture1 4 300x169 - تولید محتوا برای وب سایت

 

  • نوشتن عنوان در تولید محتوای گیرا و جذاب!

متاسفانه یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که افراد تازه کار در نوشتن محتوای خود می‌کنند، این است که عنوان محتوای خود را دست کم می‌گیرند و یا یک عنوان کلی می‌نویسند مانند ” روش‌های افزایش بازدید وبسایت ” این عنوان علاوه براینکه تکراری است مخاطبان کمتری را به خود جذب می‌کند.

عنوان مهم‌ترین بخش یک محتوا است زیرا درعنوان می‌‌توانید کلمات کلیدی و یا عبارت‌های مهم را بطور هوشمندانه به کار ببرید و از همه مهم‌تر اینکه این عنوان محتوای شماست که کاربر را جذب می‌کند پس در نوشتن آن دقت بسیاری کنید.

 

  • محتوای وبسایت‌های رقیب را هم چک کنید.

قبل از تولید محتوا، مقالات وبسایت‌های رقیب را بررسی کرده و سعی کنید تا کاستی‌هایی که در تولید محتوای آنها وجود دارد را در بخش محتوای وبسایت خود رفع کنید اگر هم اصلا درحوزه کاری شما مقاله خوبی وجود ندارد، این کاملا به نفع شماست و لازم نیست که تلاش زیادی برای بالا آمدن وبسایت خود کنید.

 

  • نیاز کاربر در تولید محتوا را هم در نظر بگیرید.

مخاطب اصلی محتوای وبسایت شما، کاربران‌تان می‌باشند پس باید محتوایی تولید کنید که نیازهای آنها، مسائل روزانه و تمامی ویژگی‌هایی که به دنبال آن هستند را مورد پوشش قرار دهد. کاربران، ساعت‌های زیادی را در اینترنت تلف می‌کنند تا بتوانند مطلب مورد نیاز خود را پیدا کنند، اگر شما بتوانید نیازهای اصلی آنها را از طریق تولید محتوا مورد پوشش قرار دهید، می‌توانید به یک منبع معتبر تبدیل شوید.

 

  • تا جایی که می‌توانید به توضیح موضوعات اصلی بپردازید!

یکی از مشکلات اصلی اکثر مقالات وبسایت‌ها این است که مطالب کاملا تیتر وار و بدون بیان جزییات مطرح می‌شود. اگر شما به مسائل تخصصی می‌پردازید، باید سعی کنید تمامی اطلاعات و مسائل جز آن را بیان کنید. جزئی پرداختن به موضوع اصلی باعث تمایز وبسایت شما با دیگران می‌شود!

 

Picture1 3 300x265 - تولید محتوا برای وب سایت

  • در چند مقاله متفاوت به بررسی موضوع بپردازید.

گاهی بعضی از موضوعات هستند که چند جنبه برای توضیح دارند اما با یک موضوع یکسان. برای مثال همین مقاله که برای شما نوشتیم. روش‌های تولید محتوای فراوانی با جنبه‌های مختلف وجود دارد. شما می‌توانید در هر مقاله، روش‌ها و ایده‌های مختلفی را توضیح دهید. البته این نکته را در نظر بگیرید که ایده‌های شما باید دارای جنبه‌های مختلفی باشند نه اینکه دنباله هم باشند.

 

  • در تولید محتوا برای وب سایت نظراتی مخالف با بقیه بنویسید!

اگر شما به عنوان یک بازاریاب محتوا نقش مفید شبکه‌های اجتماعی را می‌دانید و آن را یک نیاز ضروری می‌دانید و تمام افراد هم در این خصوص دارای نظر یکسان با شما هستند، اما شما این‌ دفعه به جای خوبی شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی محتوا، ضررهای آن را بنویسید. این نوع مقالات نشان می‌دهد که شما به نکاتی توجه می‌کنید که دیگران توجهی نمی‌کنند و باعث تمایز شما با دیگران می‌شود. به این‌ها در دنیای تولید محتوا می‌گویند ” تکنیک خوانده شدن مقاله ”

 

  • یک لیست از مقالات تولیدی خود داشته باشید.

یک لیست کامل از تمامی مقالات تولیدی وب سایت خود تهیه کنید. مزیت این کار این می‌باشد که شما به راحتی می‌توانید نسبت به موضوع اصلی وب سایت خود، به بقیه بخش‌ها بک لینک دهید.

 

  • از بهترین مقالات تولیدی دیگر وب سایت‌ها استفاده کنید!

همیشه افراد متخصصی هستند که برای دیگر وبسایت‌ها می‌نویسند. شما باید این افراد را پیدا کنید و مقالات آنها را در وبسایت خود قرار دهید. منظور ما کپی کردن نیست بلکه به شیوه و نگارشی متفاوت محتوای آنها را با ذکر منبع در بخش مقالات خود قرار دهید.

البته بهتر است این تکنیک را هفتگی یا ماهانه انجام دهید. این کار باعث می‌شود تا وبسایت‌های رقیب شما اقدامی مشابه شما انجام دهند که موجب لینک‌دهی به سایت شما می‌شود.

 

  • برای وب سایت خودتان مقالات آموزشی تولید کنید.

همیشه مردم به دنبال جواب سوال “چگونه ” می‌باشند، پس باید بتوانید در تولید محتوای خود به این‌گونه سوالات پاسخ دهید. خیلی از کاربران هستند که دارای ایده‌های آموزشی هستند، شما می‌توانید با کمک آنها یک مقاله آموزشی تولید کنید و همچنین به آنها کمک کنید تا مطلب و محتوای آنها هم در اینترنت نشان داده شود.

یکی از مزیت‌های چنین روشی این است که نویسندگان محتوای شرکت شما، در رزومه کاری خود اسم شرکت و وبسایت شما را آورده که کمک به برندسازی شما نیز می‌کند.

 

Picture1 5 300x158 - تولید محتوا برای وب سایت

 

  • تمامی رازها و افسانه‌های مربوط به کسب وکار خود را بیان کنید.

هر کسب و کاری برای خود دارای رازها و افسانه‌های زیادی است که گاهی این مسائل باعث اشتباه کاربر و اطلاعات نادرست آنها می‌شود. شما باید تمامی این رازها و شایعات  را بیان کنید و بیان و دلیل‌های کافی آنها را رد یا اثبات کنید.

 

  • فرمت مقالات خود را به‌روز کنید.

همیشه راه‌های جدید تولید محتوا ایجاد می‌شوند. شما باید به عنوان یک بازاریاب محتوا، اطلاعات خود را در این زمینه به‌روز کنید. بهترین نقطه شروع هم، مقالات قدیمی و باز نشر مجدد آنها است البته به طوری که لینک آدرس عوض نشود و یا موضوع اصلی مقاله نیز تغییر نکند.

امروزه تولید اینفوگرافیک یا عکس بیشترین تاثیر را بر مخاطب دارد، همچنین نوع فونت‌هایی هم که استفاده می‌شود بر میزان خوانایی تاثیر بسزایی دارد. پس باید در این خصوص اطلاعات خود را بروز کنید و از تکنیک‌های فرمتی جدید استفاده کنید.

 

  • سئو فنی را در تولید محتوا برای وب سایت از یاد نبرید!

هنگامی که تولید محتوای شما تمام شد، کار و وظیفه اصلی شما شروع می‌شود. محتوای خود را بر اساس سئو بنوسید. یعنی تمامی تکنیک‌ها مانند به کاربردن کلمات کلیدی، عنوان‌ها و چگالی را براساس آخرین الگوریتم سئو رعایت کنید.

 

  • نکات نگارشی را در تولید محتوا به درستی رعایت کنید.

یکی از نکات پایه و اولیه که باید قبل از انتشار مطلب به آن توجه ویژه نمایید، نکات نگارشی است. به کار بردن صحیح این نکات مانند ویرگول، کاما، نقطه و غیره از اهمیت ویژه ای در تولید محتوا برخوردار است. به کار بردن اشتباهی هر کدام از این قواعد، باعث کج فهمی مطلب توسط خواننده می‌شود و تمامی زحمات شما را هدر می‌دهد.

 

  • مطالب طولانی بنویسید.

اندازه یک محتوای استاندارد برای وبسایت، بین ۲ تا ۳ هزار کلمه می‌باشد. حداقل تعداد کلمه‌ای که می‌توانید به کار ببرید ۵۰۰ کلمه است. اگر مطلب شما کمتر از  ۵۰۰ کلمه باشد، ممکن است از نظر گوگل جریمه شوید چون اصلا وبلاگ در نظر گرفته نمی‌شود و اگر بیشتر از  ۴ هزار کلمه باشد، بهتر است آن را در دو مقاله تقسیم کنید.

 

  • متا تگ‌های عنوان را جدی بگیرید.

اولین قسمتی که توسط گوگل خوانده می‌شود، متا تگ عنوان می‌باشد. پس باید مناسب با متن بنویسید چون اگر گوگل متوجه شود که عنوان شما هیچ ارتباطی با محتوای شما ندارد، وبسایت شما را جریمه خواهد کرد.

 

  • متا تگ توضیحات را فراموش نکنید.

این متا تگ هم مانند عنوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به بهینه سازی رتبه وبسایت شما کمک بسیاری می‌کند. وقتی که وبسایت شما توسط موتور جستجو در صفحه نشان داده می‌شود، توضیحات شما، زیر عنوان سایت شما نشان داده می‌شود.

گوگل یکی از متاتگ‌های اصلی را مورد بررسی قرار می‌دهد، که این متا تگ توضیحات می‌باشد. در مقاله‌های کمتر از  ۵۰۰ کلمه نوشتن این متا تگ الزامی است اما در اکثر مقالات اگر هم ننوشتید، خود گوگل متوجه می‌شود و به نوعی خودش این کار را انجام می‌دهد.

 

Picture1 6 300x155 - تولید محتوا برای وب سایت

 

  • کلمات کلیدی را به درستی استفاده کنید.

هیچ موردی مانند کلمات کلیدی، نمی‌تواند رتبه وبسایت شما را خراب کند. متاسفانه اکثر تولیدکنندگان محتوا فکر می‌کنند هر چه بیشتر کلمه کلیدی را استفاده کنند، شانس نشان دادن مقاله آنها بیشتر است. براساس چگالی کلمات کلیدی، متوسط استفاده هر کلمه، ۲ الی ۳ درصد کل کلمات در یک مقاله می‌باشد.

 

  • از تکنیک‌های کلاه سیاه در تولید محتوا برای وب سایت استفاده نکنید.

گوگل اصلا تکنیک‌های کلاه سیاه را دوست ندارد و سریعا متوجه می‌شود و هر وبسایتی که از این تکنیک‌ها استفاده کرده باشد مورد جریمه گوگل قرار می‌گیرد.

 

  • ایجاد لینک‌های داخلی میان صفحات وب سایت

شما زمانی که صفحه‌ای را ایجاد می‌کنید، بعد از مدتی توسط گوگل ایندکس می‌شود. اگر این صفحه بعدا خوانده نشود، رتبه‌ای که وبسایت شما توسط این صفحه بدست آورده است، کم کم از بین می‌رود پس شما باید با استفاده از تکنیک‌هایی مجددا این صفحه را به گوگل نشان دهید که بهترین تکنیک ایجاد لینک‌های داخلی میان صفحات است مخصوصا بین مقاله‌های مختلف.

  • معرفی منبع و لینک به آن

اگر مقاله خود را وبسایتی دیگر کپی کرده‌اید، بهتراست منبع آن را ذکر کنید و لینک به منبع آن را قرار دهید تا توسط گوگل جریمه نشوید و اینکه کاربر به شما اطمینان می‌کند که محتوای تولیدی شما دارای اعتبار می‌باشد.

 

  • تصویر و زیر عنوان را فراموش نکنید!

در تولید محتوا باید به چند نکته دقت داشته باشید: اول اینکه نوشتن متن خالی باعث اذیت شدن کاربر می‌شود و می‌توان گفت که متن شما به هیچ وجه خوانده نمی‌شود. باید سعی کنید متن خود را بشکنید و برای هر قسمت یک زیر عنوان جداگانه و عکس به کار ببرید چون باعث بهتر خوانده شدن متن می‌گردد و کاربر متن شما را بهتر درک می‌کند.

 

  • محتوای شما باید به درستی در گوشی موبایل نشان داده شود.

امروزه اکثرا کاربران از طریق گوشی موبایل خود به اینترنت متصل می‌شوند پس محتوای شما باید به خوبی در گوشی‌ها نمایش داده شود. مهم‌ترین بخش اندازه قلم متن می‌باشد.

 

  • بهتر است مقالات مرتبط را در وبسایت خود بخش بندی کنید.

یکی از استراتژی‌های تولید محتوا این است که هر محتوا و مقاله‌ای که ایجاد می‌شود، در یک بخش قرار گیرند چون هم کاربر می‌تواند با توجه به علاقه خود وارد بخش مربوطه شود و هم لینک دهی داخلی آن آسان‌تر است.

 

 

 

 

مطلب فوق را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

برای امتیاز دهی مطلب کلیک کنید.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
گفتگو در واتساپ