10919894 567 min 1024x554 - تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

0
(0)

چگونه برای شبکه‌های اجتماعی محتوا تولید کنیم؟

شما اطلاعات خوبی درباره‌ی بازاریابی محتوا دارید، اما درباره‌ تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی چطور؟ آیا به همان اندازه بر روی بازاریابی انواع محتوا در شبکه‌‌های اجتماعی تسلط دارید؟

بعضی از افراد فکر می‌کنند که بین بازاریابی محتوا و بازاریابی در شبکه‌‌های اجتماعی ارتباطی وجود دارد. درست است اما چگونه؟

با بازاریابی در شبکه‌‌های اجتماعی به تنهایی نمی‌توان موفق بود، مگر اینکه به همراه آن تولید محتوای قوی برای بازاریابی محتوا انجام شود. این بازاریابی محتوا تأثیر تقویتی بر روی انواع محتوا موجود در شبکه‌‌های اجتماعی خواهد داشت. این دو بازاریابی در کنار هم اثر قابل توجهی خواهند داشت.

 

نکات مهم در تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

  • مطالبی بگذارید که ارزش به اشتراک گذاری بالایی دارند!

باید مطالبی منتشر کنیم که از نظر دیگران و دوستان‌مان ارزش به اشتراک گذاری بالایی داشته باشند. سعی کنید در هنگام درج مطلب به این موضوع دقت کنید که چرا دیگران هم باید این مطلب را به اشتراک بگذارند! اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که سبب انتشار مجدد توسط دنبال کنندگان شما شود، به راحتی خودتان را توسط دیگران معرفی می‌کنید.

 

  • مطلب خود را با هدف و منظور بگذارید.

به مخاطبان خود با گذاشتن مطالب هدفمند ثابت کنید شما اگرچه شاید خیلی حرفه ای نباشید اما به اصول حرفه‌ای در این کار اهمیت می‌دهید. تنها تولید محتوا کافی نیست، شما باید از تولید محتوای خود هدفی داشته باشید و این را به مخاطب نیز انتقال دهید.

 

  • سر تیترهای عالی و مهم را انتخاب کنید!

چه مطلب شما کوتاه باشد و چه بلند، باید از سرتیترهای عالی و مهم استفاده کنید تا در شبکه‌های اجتماعی گزینه‌ای مناسب برای به اشتراک گذاری به حساب بیایید. چراکه اولین چیزی که از یک مطلب یا پیام قابل رؤیت است و معمولاً برای همه مهم‌ترین بخش به حساب می‌آید، سرتیتر یا موضوع اصلی آن مطلب یا پیام می‌باشد.

Picture1 3 300x265 - تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

 

  • عملکرد کلی خود را در تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی بهبود دهید:

ثابت شده است هرچه محتویات شما بیشتر باشد کنترل کیفیت آن پیچیده‌تر می‌شود. سعی کنید هوشمندانه اما ساده عمل کنید و به یاد داشته باشید طولانی بودن اصل نیست، بلکه اصل کیفیت می‌باشد. پس کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. زمان‌بندی مناسب و ثابت قدم بودن در تولید محتوا یک اصل مهم است که باید به آن پایبند باشید.

 

  • برای ارتقاء قدرت کلید واژه‌هایتان، پست‌های بلند را هم به اشتراک بگذارید.

مطالب بلند بالا نیز گاهی برای ارتقاء قدرت کلید واژه‌ها در متن‌های طولانی نیاز هستند. در نکته قبل اشاره به کیفیت شد، اما می‌توان با تولید محتوای ارزشمند و طولانی البته با فواصل زمانی زیاد به کیفیت کلمات کلیدی مطالب و همچنین ارزش مطالب‌تان بیافزایید.

 

  • محتویات طولانی‌تر، بک لینک‌های بهتری می‌سازند!

همانطور که می‌دانید تولید محتوای طولانی سبب افزایش کیفیت آن مطلب می‌شود و همچنین بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شوند. اگر به دنبال ایجاد کردن بک لینک‌های مستحکم برای سایت خود هستید تولید محتوای طولانی را در ارجعیت قرار دهید.

 

  • برای مطالب وبلاگ خود از زمان بندی استفاده کنید و آنها را بازبینی کنید.

زمانی که مقالات طولانی‌تر می‌نویسید، آن را به صورت زمان بندی شده مورد بازبینی و ویرایش قرار دهید. با این کار نه تنها مطالب خود را بروز نگه می‌دارید، بلکه طی دو یا سه بار ویرایش، تقریباً اکثر ایرادات آن را مرتفع می‌کنید. همچنین می‌توانید با تعیین زمان مناسب برای انتشار مطالب در آینده در وب سایت خودتان و در شبکه‌های اجتماعی همیشه سایت و شبکه‌های اجتماعی خود را بروز نگه دارید.

 

Picture1 4 300x169 - تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

 

  • از تصاویر بزرگ‌ و با کیفیت در تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

اگر خواهان جلب توجه بیشتر خوانندگان مطالب خود هستید، اگر می‌خواهید آنها از خواندن مطالب طولانی شما خسته نشوند می‌بایست آنها را با عکس‌ها و تصاویر جذاب تشویق کنید. عکس‌های جالب، بازدید کنندگان را تشویق به مطالعه متن مربوط به آنها می‌کنند. نه تنها عکس‌ها و تصاویر، بلکه استفاده از عناصر گرافیکی نیز بسیار مفید می‌باشد.

نکته مهم اینجاست که باید از کیفیت و مرتبط بودن آنها با پست و محتوای مطالب اطمینان حاصل کنید.

رعایت این موارد به مقدار زیادی کاربران را تحریک به ایجاد ارتباط می‌کند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، استفاده از تصاویر با کیفیت در فیسبوک به افزایش میانگین ۵۳ درصدی اشتراک‌گذاری‌ها منجر شده است. همچنین استفاده از تصاویر باعث شده است که نظرات (Comments) مطالب نیز با بیش از ۱۰۴٪ افزایش رو به رو شود.

 

  • از تکرار دوری کنید!

اگر می‌خواهید روی یک کلمه کلیدی تمرکز کنید و از آن در چند مطلب یا چند پست استفاده کنید، بهتر است از تکرار کردن ایده اصلی محتوای مرتبط با آن کلمه پرهیز کنید. هیچ وقت سعی نکنید با تکرار زیاد کلمات یا جملات و عبارات خاص، ایده ذهنی خود را به خوانندگان تحمیل کنید.

 

  • از دکمه‌های اشتراک گذاری در پایین هر مطلب استفاده کنید.

با قرار دادن دکمه‌های به اشتراک گذاری محتوای رسانه‌ای شبکه‌های اجتماعی، امکان اشتراک گذاری را برای خوانندگان مطالب‌تان راحت تر کنید. به ویژه برای مطالب طولانی، این برای کاربران سخت است که به ابتدای متن برگشته و دنبال راهی برای به اشتراک گذاری بگردند. در این حالت ۹۰% از نظر خود منصرف می‌شوند.

فراموش نکنید راحتی کاربران اولویت است! پس این اولویت برای شما هم باید ارجحیت داشته باشد. در این صورت، قرار دادن دکمه‌های اشتراک گذاری در پایان هر متن حرکتی عاقلانه و ایده آل می‌باشد و خوانندگان به محض اینکه متن را تا آخر خواندند می‌توانند در همان لحظه به سرعت آن را به اشتراک بگذارند.

 

این ۱۰ روش، از جمله مهم‌ترین متدهای ایجاد مطلب‌های هم راستا با شبکه‌های اجتماعی می‌باشند که برای کاربران شما مفید و راحت هستند. حتما این موارد را به کار بگیرید و سعی کنید عادت‌های بازدیدکنندگان خود را با آزمون و خطا کشف کنید.

 

 

 

 

مطلب فوق را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

برای امتیاز دهی مطلب کلیک کنید.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
گفتگو در واتساپ