digital advertising large Cover Belovedmarketing 1 min 1024x478 - انواع تبلیغات اینترنتی پربازده که شما را به هدف می رساند!

انواع تبلیغات اینترنتی پربازده که شما را به هدف می رساند!

5
(2)

در دنیای امروز انواع مختلف و زیادی از تبلیغات اینترنتی را مشاهده می‌نمایید، مانند تبلیغات تلوزیونی، رادیو، بیلبوردهای تبلیغاتی و … که هر کدام از ویژگی‌های خاص به خود برخوردار هستند. اما نوع دیگری از تبلیغات وجود دارد که در فضای آنلاین صورت می‌گیرد و گاها بازخورد بهتری نسبت به دیگر روش‌های تبلیغات دارد.

 

تبلیغات اینترنتی روشی است که بسیاری از کشورها و شرکت‌های بزرگ به آن روی آورده‌اند و از  طریق آن کسب درآمد می‌کنند.

 

تبلیغات اینترنتی انواع و روش‌های گوناگونی دارد که از میان آنها می‌توان به تبلیغات در اپلیکیشن‌ها، نام‌های تجاری و چند مورد دیگر اشاره نمود که در ایران بیشتر بصورت تبلیغات بنری و ثابت مورد استفاده قرار گرفته است. در این مقاله ما انواع روش‌های تبلیغاتی اینترنتی را به شما معرفی خواهیم نمود پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

از میان تبلیغات اینترنتی می‌توان به بنر (ثابت، انیمیشنی، تعاملی)، بنرهای دارای غنای رسانه‌ای، نام‌های تجاری و تبلیغات مبتنی بر بازی اشاره کرد. اما پرکاربرد ترین روشی که در ایران استفاده می‌شود بنر های تبلیغاتی ایستا هستند.

 

انواع تبلیغات اینترنتی براساس استاندارد

  • تبلیغات بنری  (Banner Ads)

شیوه تبلیغات بنری از جمله قدیمی‌ترین روش‌های تبلیغات اینترنتی است. در این روش بنر تبلیغ دهنده در یکی از اندازه‌های استاندارد در محلی از صفحه وب تبلیغ گیرنده، نمایش داده می‌شود.

وب سایت‌های تبلیغ دهنده، محل‌های مشخصی که معمولا بالا، کنار و پایین صفحات وب می‌باشد را به نمایش تبلیغات بنری اختصاص می‌دهند. در این حالت بنر به وب سایت تبلیغ دهنده یا صفحه‌ای شامل توضیحات تکمیلی درمورد تبلیغ، لینک می‌شود.

 

  • تبلیغات متنی (Text Ads) از مهم‌ترین انواع تبلیغات اینترنتی

تبلیغات متنی مانند تبلیغات بنری در صفحات وب نمایش داده می‌شوند. اگر در تبلیغات بنری عکس با تصاویر متحرک، نمایش دهنده آگهی باشد و به وب سایت هدف لینک شود، در این نوع تبلیغات از متن برای معرفی آگهی استفاده می‌شود.

وب سایت‌های تبلیغ گیرنده معمولا بخش‌هایی را به‌صورت کادر با ستون در کنار یا میانه صفحات در نظر می‌گیرند و تعدادی آگهی متنی را در آن‌جا به نمایش می‌گذارند. آگهی متنی معمولا شامل عنوان تبلیغ و لینکی به صفحه‌ی تبلیغ دهنده است.

 

 

Picture1 2 300x300 - انواع تبلیغات اینترنتی پربازده که شما را به هدف می رساند!

  • تبلیغات در نتایج جستجو  (SERP Ads)

نوعی از تبلیغات متنی، تبلیغ در صفحه‌ی نتایج موتورهای جستجو ( Search Engine ResultsPage Advertising) ) است. حتما در زمان جستجو در گوگل با صفحات نتایجی مواجه شده‌اید که با پس زمینه‌ای متفاوت از نتایج اصلی، در بالا و کنار صفحات نمایش داده می‌شوند.

این نتایج در واقع تبلیغات سفارش داده شده به گوگل و مرتبط با موضوع جستجوی شما هستند. برخی موتورهای جستجو مانند گوگل از شیوه‌ی نمایش تبلیغات مرتبط در نتایج جستجو برای درآمدزایی استفاده می‌کنند.

 

  • تبلیغات پاپ آپ  (Pop-up Ads)

صفحات ناخواسته‌ای که در هنگام باز کردن یک صفحه‌ی وب همراه آن باز شده و یک آگهی را نمایش می‌دهند که یکی از انواع تبلیغات اینترنتی پاپ.آپ می‌باشد.

این صفحات معمولا در اندازه‌ای کوچک‌تر از صفحه‌ی استاندارد مرورگرهای اینترنتی هستند و با لود شدن صفحه‌ی اصلی، آنها نیز به‌طور اتوماتیک باز می‌شوند. این نوع تبلیغات از آن‌جایی که به صورت پیش بینی نشده همراه با برخی صفحات باز می‌شوند اغلب حالتی آزار دهنده دارند.

تبلیغات پاپ آندر (Pop-Under) هم نوعی از تبلیغات پاپ آپ هستند. این نوع تبلیغات هم به‌صورت ناخواسته و بعنوان یک صفحه مستقل از صفحه اصلی طراحی شده‌اند. اما پاپ آندرها در زمان نمایش صفحه اصلی باز نمی‌شوند، بلکه در زیر آن پنهان شده‌اند و هنگامی که صفحه اصلی بسته می‌شود، آنها هم باز می‌شوند.

 

  • تبلیغات آویزان  (Hover Ads)

در تبلیغات پاپ آپ معمولا از طریق کد جاوا اسکریپت دستور باز شدن یک صفحه جدید HTML همراه صفحه‌ی اصلی صادر می‌شود.

ممانعت از نمایش تبلیغات پاپ آپ از طرف برخی مرورگرهای اینترنتی و نوارهای ابزار باعث شد تبلیغ کنندگان راه جدیدی برای نمایش آگهی‌هایشان پیدا کنند. تبلیغات آویزان در واقع نوع جدید و دیگری از تبلیغات پاپ آپ هستند که با استفاده از تکنولوژی صفحات HTML دینامیک نمایش داده می‌شوند. در این نوع به ازای هر تبلیغ یک صفحه جدید در مرورگر باز نمی‌شود.

این نوع تبلیغات در هنگام باز شدن صفحه اصلی، در قالب کادری به‌صورت آویزان و شناور روی صفحه قرار می‌گیرند و بخشی از آن را می‌پوشانند. نوعی دیگر از تبلیغات آنلاین که به آگهی‌های شناور (Floating Ads) معروف‌ هستند نیز شبیه به همین دسته می‌باشند. آگهی‌های شناور پس از نمایان شدن به‌صورت اتوماتیک بر روی صفحه درخواستی کاربران، در مدت زمان معینی (به طور معمول ۵ تا ۳۰ ثانیه) خود به خود بسته می‌شوند.

 

Picture1 300x217 - انواع تبلیغات اینترنتی پربازده که شما را به هدف می رساند!

 

  • تبلیغات بینابینی  (Interstitial Ads)

صفحات وب بینابینی (Interstitial Webpages) قبل یا بعد از نمایش یک صفحه‌ی وب درخواستی به نمایش می‌آیند. به عبارتی شما برای دیدن صفحه مورد نظرتان ابتدا باید این صفحات را ببینید.‌ این گونه صفحات اغلب برای دریافت اطلاعات از کاربر و یا ارائه هشدار یا تأیید به او و یا گاها برای نمایش آگهی در نظر گرفته می‌شود.

در این حالت صفحه آگهی بین مخاطب و صفحه‌ی هدف او قرار گرفته و حتما  به رویت او خواهد رسید. هر چند ممکن است این واسطه برای او خوشایند نباشد.

 

  • تبلیغات ویدئویی  (Video Ads)

همزمان با افزایش سرعت دسترسی به اینترنت در سراسر دنیا و گسترش انتشار و مشاهده فایل‌های ویدئویی توسط کاربران، استفاده از این رسانه در دنیای تبلیغات در قالب آگهی‌های ویدئویی نیز گسترش یافته است.

 

ویدئوهای تبلیغاتی گاهی در بالا یا کنار صفحات وب همچون بنرهای تبلیغاتی نمایش داده می‌شوند.

 

همچنین ممکن است ویدئو بخشی از یک بنر پیشرفته‌ی فلش باشد. روش دیگر نمایش آنها در پلتفرم‌‌های محتوایی و وب سایت‌های به اشتراک گذاری ویدئو مانند یوتوب است. در این حالت آگهی ویدئویی در مدت زمانی کوتاه در ابتدا، انتها یا میانه‌ی ویدئوی مورد نظر شما نمایش داده می‌شود.

 

  • تبلیغات ایمیلی  (Email Ads)

از دیگر شیوه‌های قدیمی بازاریابی اینترنتی استفاده از ایمیل است. در تبلیغات ایمیلی آگهی در قالب یک ایمیل تنظیم شده و برای تعداد زیادی آدرس ارسال می‌شود. برخی سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌ها لیستی از مشتریان و کاربران خود دارند و تبلیغات مربوط به خود را برای آنها ارسال می‌کنند.

حالت دیگر زمانی است که این گونه ایمیل‌ها برای مشتریان یا کاربران بالقوه فرستاده می‌شود. مانند ارسال تبلیغات مربوط به یک کتاب جدید برای لیست چند صد نفره از کتاب خوانان حرفه‌ای.

برخی شرکت‌های بازاریابی و تبلیغات آنلاین نیز در قبال دریافت مبالغی، آگهی آماده شده را به بسته‌های آدرس ایمیل چند هزارتایی که در اختیار دارند ارسال می‌کنند. علی رقم قدیمی بودن شیوه‌ی ارتباطی ایمیل در فضای وب، در صورتی که به درستی از این ابزار استفاده شود این نوع تبلیغات همچنان می‌تواند اثربخش باشد.

 

Picture1 1 300x168 - انواع تبلیغات اینترنتی پربازده که شما را به هدف می رساند!

 

  • تبلیغات زمینه‌ای  (Contextual Ads)

از جمله رویکردهای جدید و هدفمند تبلیغات آنلاین، تبلیغات زمینه‌ای است.

در این شیوه تبلیغات، سیستم نمایش آگهی که معمولا نرم افزار هوشمندی است، محتویات صفحه‌ای را با نمایش دادن درخواست بررسی کرده و آگهی متناسب با آن را نشان می‌دهد. نمایش تبلیغات تعدادی از شیوه‌هایی که تاکنون معرفی شدند ممکن است از طریق این رویکرد انجام پذیرد.

 

  • خبر-آگهی‌های آنلاین  (Online Advertorials)

در میان انواع مختلف از تبلیغات اینترنتی مطبوعات، مطالبی با عنوان ادورتوریال وجود دارد که در ایران با عنوان رپورتاژ آگهی شناخته می‌‌شوند.

این مطالب علی رغم اینکه ظاهری شبیه به سایر مقالات و مطالب دارند، اما در واقع با سفارش قبلی و با هدف تبلیغ  تهیه شده‌اند.

 

  • حمایت از وب سایت‌ها  (On-Site Sponsorships)

همان‌طور که در دنیای واقعی برخی مجموعه‌ها، اسپانسر مجموعه‌های دیگر می‌شوند و این برای آنها ارزش تبلیغاتی دارد، در دنیای مجازی نیز شرکت‌ها، سازمان‌ها، نهادها و سایر مجموعه‌ها می‌توانند اسپانسر وب سایت‌ها شوند.

در این صورت یک لوگو کوچک یا عنوان مجموعه‌ی حمایت کننده معمولا در پایین صفحات اینترنتی وب سایت هدف قرار گرفته و با عباراتی از قبیل “حمایت شده توسط” مشخص می‌شود. این تصویر یا متن به وب سایت حمایت کننده لینک شده و از این طریق بخشی از مخاطبان با اسپانسر بیشتر آشنا می‌شوند.

 

 

انواع تبلیغات اینترنتی بر اساس هزینه

در دنیای تبلیغات آنلاین، بر خلاف تبلیغات محیطی، چاپی و محیطی هزینه‌های پرداختی متفاوت در نظر گرفته شده است.

  • قیمت ثابت در انواع تبلیغات اینترنتی

این روش پرداخت همانند تبلیغات قدیمی می‌باشد که شما مبلغ زیادی را برای مدت معینی پرداخت می‌کنید.

کسانی که با اینترنت آشنا نیستند معمولا این روش از تبلیغات را انتخاب می‌کنند. وب سایت‌هایی که این گونه تبلیغات را ارائه می‌دهند، هیچگونه ریسک برای انجام ندارند و مسئولیت پذیرش ریسک بر عهده شماست.

حتی اگر این وب سایت‌ها میلیون‌ها بازدید کننده برای تبلیغات شما ارائه دهند، بدون تضمین کیفیت بازدید کننده‌ها هیچ اهمیتی نخواهد داشت. تنها در صورتی که به هر دلیلی از تبلیغ در سایت خاصی اطمینان دارید که در عین حال به غیر از این روش هیچ روش تبلیغاتی دیگری ارائه نمی‌دهد، این روش را برای تبلیغات اینترنتی خود استفاده کنید.

 

Picture1 2 300x183 - انواع تبلیغات اینترنتی پربازده که شما را به هدف می رساند!

 

  • هزینه بر اساس مایل  (CPM)

این روش نسبت به روش قیمت ثابت کمی بهتر است. در این روش شما به جای اینکه به ازای مدتی مشخص برای پخش تبلیغ خود هزینه پرداخت کنید، به ازای هر چند باری که تبلیغ شما نمایش داده می‌شود این هزینه را پرداخت می‌کنید.

این مراتب معمولا ضریبی از ۱۰۰۰ می‌باشند و شما به ازای هر هزار پخش (اصطلاحا مایل) هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کنید. در این حالت ریسک کمتری را قبول می‌کنید چراکه اگر تبلیغ شما برای تعداد بازدید کنندگان کمتر از آن‌چه گفته شده بود نیز پخش شود، شما هزینه بازدید کنندگانی که تبلیغ شما را ندیده‌اند، نخواهید پرداخت.

این حالت همچنان ریسک کلیک خوردن را به همراه دارد.

 

  • هزینه بر اساس کلیک PPC یا  CPC

این روش از تبلیغات اینترنتی تمام ریسک روش‌های قبل را از بین می‌برد. در این روش شما بازدید کنندگان تبلیغات خود را به صورت رایگان دریافت می‌کنید و تنها هزینه را برای کاربرانی که بر روی تبلیغ شما کلیک کنند می‌پردازید. این روش از تکنولوژی‌هایی که اینترنت در اختیارتان می‌گذارد، تبلیغات را هدفمند می‌کند.

تنها ریسکی که این متود دارد این است که بعد از  ورود بازدید کننده به وب سایت شما باید توجه‌اش را جلب کنید.

 

  • بازاریابی مشارکتی در انواع تبلیغات اینترنتی

این روش حتی ریسک روش هزینه بر اساس کلیک را نیز بر می دارد. در این روش بازدید از تبلیغ شما نه تنها رایگان است بلکه کلیک بر روی تبلیغ نیز رایگان بوده و تنها در صورت خرید کاربر از محصولات شما، عضویت در خبرنامه و یا غیره، هزینه پراخت می‌شود. در این روش شما باید درصدی از فروش خود را به وب سایت تبلیغ کننده دهید.

این مقدار درصد فروش کاملا به شما بستگی دارد اما در حقیقت مقدار آن باید به قدری بالا باشد تا وب سایت‌ها تبلیغات شما را قبول کنند. اگر شما مقدار بالایی پیشنهاد نکنید، تبلیغات را برای رقیبان شما انجام خواهند داد.

گروه دیجیتال مارکتینگ نگاه نو یک سرویس پخش آگهی بر اساس کلیک ارائه می‌دهد که شما می‌توانید با استفاده از فیلتر های گوناگون موجود برای انتخاب کاربران، ریسک‌های بیان شده را به حداقل برسانید و بازدید کنندگان واقعی برای سرویس خود بدست آورید. با همراهی گروه نگاه نو می‌توانید از تبلیغات بنری استاندارد و یا متنی برای آگهی‌های خود استفاده نمایید.

 

 

 

مطلب فوق را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

برای امتیاز دهی مطلب کلیک کنید.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
گفتگو در واتساپ