digital advertising large Cover Belovedmarketing 1024x478 - ضرورت ساخت وبلاگ کسب ‌و کار در کنار وب سایت

ضرورت ساخت وبلاگ کسب ‌و کار در کنار وب سایت

0
(0)

یکی از روش‌هایی که می‌توانید از طریق آن مخاطبین جدیدی برای کسب و کارتان جذب کنید وبلاگ نویسی است. از آنجا که نقش وبلاگ‌ها در رونق کسب و کار بسیار حائز اهمیت است،  بهتر است از آنها استفاده کنید.

 

تفاوت وبلاگ و وب‌سایت

معمولا یک سایت می‌تواند شامل وبلاگ هم باشد. در واقع باید گفت وبلاگ‌ها نوعی از وب سایت‌ها هستند. وبلاگ می‌تواند بخشی از وب سایت باشد که در یک صفحه جداگانه نمایش داده می‌شود.

 

ضرورت داشتن یک وبلاگ کسب و کار در کنار وب سایت

  • داشتن وبلاگی که حاوی مقالات متعدد است، به شما کمک می‌کند با خواست و سلیقه مخاطبان خود آشنا شوید؛ می‌توانید بفهمید که آنها چه چیزهایی را بیشتر خوانده‌اند، بر کدام مقالات کلیک کرده‌اند وغیره

 

  • با اهمیت سئو برای هر وب‌سایتی آشنا هستیم. اصولاً موتورهای جستجو عاشق محتواهای منحصر به فرد، با ارزش و کاربردی هستند. مقالات شما در وبلاگ‌تان می‌تواند را این راستا به وب‌سایت کمک کند.

 

  • اگر اختلالی در وبسایت یا کسب و کار شما رخ دهد، مثلاً بخواهید سرویس خاصی را به مدت دو سه روز تعطیل کنید یا مواردی از این دست، می‌توانید از طریق وبلاگ‌ به مشتریان اطلاع‌رسانی کنید. داشتن محلی مشخص برای ارسال اطلاعیه‌ها بسیار مهم است. مردم همیشه ایمیل‌های خود را چک نمی‌کنند.

 

  • وبلاگ یک کسب و کار کوچک کارکرد تبلیغاتی هم دارد؛ وبلاگ یک مکان عالی برای آگهی‌های مربوط به محصول جدید شماست.

 

  • برخی داستان‌های شخصی از خودتان و کارمندان‌تان را -که خواندنش خالی از لطف نیست- و یا حتی برخی ماجراهای روزمره شرکت‌تان را در وبلاگ بگذارید و کاربران را در لذت خواندن آنها با خود شریک کنید. به این طریق می‌توانید نرخ تعامل با مخاطبان را بالا ببرید.

 

Picture1 1 300x180 - ضرورت ساخت وبلاگ کسب ‌و کار در کنار وب سایت

 

  • برای داشتن یک وبلاگ موفق باید ارزش‌آفرینی کنید. خلق ارزش از راه‌های زیادی اتفاق می‌افتد، با ارائه اطلاعات مفید به خوانندگان‌، حل کردن مشکلی از آنها، پاسخ دادن به سوالات‌شان، آموزش ترفند و طریقه‌ای به آنان و…

 

  • امکان درج نظرات در وبلاگ را فعال کنید. باید با مخاطبان خود تا آنجا که ممکن است تعامل داشته باشید. این امر موجب می‌شود تا کاربران وبسایت‌تان را بهتر بشناسید و آنها نیز با توانایی‌های شما بیشتر آشنا می‌شوند.

 

  • بازاریاب‌هایی که از وبلاگ استفاده می‌کنند، ۶۷ درصد بیش از دیگران می‌توانند مشتریان کلیدی (Lead) به دست آورند.

 

ویژگی‌های وبلاگ

  • در وبلاگ‌ها مطالب به ترتیب تاریخ انتشار قرار می‌گیرند.

 

  • در وبلاگ می‌توانید مطالبی را که ارسال می‌کنید، با استفاده از تگ یادسته‌بندی‌ها مرتب کنید. همچنین می‌توانید مطلب را آرشیو کرده و با استفاده از یک تقویم به آرشیو مطالب دسترسی پیدا کنید.

 

  • بدون اینکه نیاز به هر گونه دانش تخصصی یا کد نویسی داشته باشید، به راحتی می‌توانید سرویس‌های تحت وب مانند پرشین بلاگ و بلاگفا بسازید. این سرویس‌ها تمام چیزهایی که برای راه اندازی وبلاگ به آن نیاز دارید، مانند قالب یا تم وبلاگ، در اختیارتان قرار می‌دهند.

 

  • در وبلاگ‌ها می‌توانید امکان گذاشتن نظر را فعال کنید تا بازدید کنندگان بتوانند به راحتی در زیر مطالب نظر خود را ارسال کنند.

 

  • کیفیت وبلاگ‌ها به مطالبی که در آن ارسال می‌کنید و همچنین تعداد دفعاتِ به روز رسانی آن با مطالب جدیدتر بستگی دارد. با استفاده از CMS وردپرس هم می‌توانید بدون نیاز به سرویس‌های وبلاگ‌دهی وتحت نام دامنه‌ای که خریده‌اید، یک وبلاگ حرفه‌ای ایجاد کنید.

 

Picture1 300x188 - ضرورت ساخت وبلاگ کسب ‌و کار در کنار وب سایت

 

مزیت‌های داشتن یک وبلاگ برای کسب و کار

  • از آنجایی که وبلاگ‌ها معمولا با مطالب و محتوای جدید به‌روز رسانی می‌شوند، موتورهای جستجو بازدیدکننده بیشتری به آنها می‌فرستند. در وبلاگ‌ها با انتشار مطالب جدید و بروز و رعایت اصول سئو می‌توانید تعداد بازدیدکننده‌های سایت را افزایش دهید.

 

  • با توجه به اینکه وبلاگ‌ها امکان گذاشتن نظر دارند، افراد می‌توانند به راحتی در گفتگو درباره مطالب شرکت کرده و با دیگر بازدیدکنندگان و از جمله مدیر سایت ارتباط مستقیم برقرار کنند. همچنین در وبلاگ می‌توانید با تولید محتوایی غیررسمی‌تر از سایت با بازدیدکنندگان ارتباط صمیمانه‌تری برقرار کنید.

 

  • می‌توانید با تولید محتوای تخصصی با زبانی ساده اعتماد بازدیدکنندگان خود را جلب کرده و از آن برای ترویج و تبلیغ محصولات و خدمات‌تان نیز بهره ببرید.

 

 

  برای ساخت وبلاگ کسب ‌و کار و همچنین توسعه آن، به صورتی که بتواند نقش مؤثرتر در توسعه کسب و کار آنلاین شما داشته باشد، نکات زیر را رعایت کنید:

  1. تعیین هزینه بودجه و زمان

حفظ و توسعه وبلاگ کاری زمان‌بر است. قبل از شروع بررسی کنید که در طول یک مدت مشخص چقدر زمان می‌توانید به آماده‌سازی و بازاریابی محتوا اختصاص دهید. همچنین شاید نیاز باشد برای برای تبلیغات، تولید محتوای صوتی و غیره هزینه‌هایی را در نظر بگیرید.

 

  1. تعیین اهداف اصلی

مشخص کنید که می‎خواهید وبلاگ‌تان چه کارکردی داشته باشد. آیا قرار است وبلاگ‌تان به‌‌عنوان ابزار دیجیتال مارکتینگ، یک ابزار ارتباطاتی، یک ژورنال، برای بدست آوردن Lead، به‌عنوان یک وب‌سایت اولیه برای شرکت، یک صفحه فرود، یا راهی برای افزایش اعتبار شرکت باشد؟

 

  1. تعیین مخاطبین هدف

پیش از اینکه شروع به اشتراک‌گذاری پست و توسعه محتوا کنید، مخاطبین هدف‌تان را تعریف کنید تا بتوانید اولویت‌های آنها را تشخیص داده و محتوای خود را در راستای سلایق آنها تولید کنید.

 

  1. ارزیابی بلاگ‌های رقبا

ارزیابی وبلاگ‌های رقبا یک راه بسیار عالی برای فهمیدن این است که آیا محتوایی که تولید می‌کنید منحصر به فرد است یا نه.

 

Picture1 1 300x200 - ضرورت ساخت وبلاگ کسب ‌و کار در کنار وب سایت

 

  1. توسعه برنامه‌ای برای محتوا و درست کردن تقویم محتوایی

برای شروع از یک دستورالعمل برای محتوای خودتان استفاده کنید و برای انواع محتوایی که قرار است استفاده کنید دسته‌بندی ایجاد کنید. اول کلمات کلیدی را تعیین کنید. سپس دسته‌بندی‌های محتوای خود را با نام کلمات کلیدی تعیین کنید، زمانی‌که یک پست وبلاگ درست می‌کنید بهینه سازی وبلاگ را نیز در نظر داشته باشید زیرا محتوای شما بیشتر در موتورهای جستجو ظاهر می‌شوند. یک تقویم محتوا درست کنید و برنامه‌ریزی دقیقی برای زمان گذاشتن پست‌ها و تعداد پست‌ها در طول هفته انجام دهید.

 

  1. استفادهاز ابزارهای فضای مجازی و تحلیلی

ابزارهای تحلیل و نظارت بر فضای مجازی کمک می‌کنند تا بفهمید مشتری درمورد کسب ‌و کارتان چه می‌گوید و به شما این امکان را می‌دهد که در سطح بالای رقابت قرار گیرید. این ابزار به شما در مدیریت شکایات مشتری هم کمک می‌کند. ابزارهای نظارتی شما را از آن شکایات مشتری‌ها مطلع می‌کنند و باعث می‌شوند تا شما سریع‌تر پاسخ دهید.

 

در نتیجه می‌توانید در صورت نیاز و با توجه به هدف و کسب و کارتان، سایت و وبلاگ را با هم داشته باشید. در واقع پیشنهاد ما به شما این است: هر کسب و کار و ایده‌ای که دارید، حتما وبلاگ را در کنار آن داشته باشید!

 

 

مطلب فوق را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

برای امتیاز دهی مطلب کلیک کنید.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
گفتگو در واتساپ