hire a web designer 1024x576 - چرا داشتن وبسایت برای هر کسب و کاری ضروری است؟

چرا داشتن وبسایت برای هر کسب و کاری ضروری است؟

0
(0)

این روزها زندگی بدون اینترنت قابل تصور نیست. بیشتر مردم بدون اینکه چیزی درباره‌ی روش کار اینترنت و بحث‌های فنی آن بدانند، اینترنت را به عنوان یک تکنولوژی رو به رشد و جزئی جدایی ‌ناپذیر از زندگی روزمره پذیرفته‌اند. همین الان هم اگر از پدر و مادرها بپرسیم، احتمالا چیزی درباره وبسایت نمی‌دانند. اما اگر کودکی درباره شغل آینده‌اش بگوید که می‌خواهد طراح وبسایت شود، چندان تعجب نمی‌کنیم.

مهم نیست صفحه اینستاگرام شما چند K فالوور دارد یا کانال تلگرامتان چند K عضو دارد. به دلایلی که در لیست زیر آمده است، در دنیای امروز داشتن وب‌سایت برای هر کسب و کار کوچک یا بزرگی یک ضرورت است!

 

اهمیت داشتن وب سایت کسب و  کار در دنیای امروز

  • رقابت بر سر رتبه‌های بالای صفحه جستجوی گوگل همیشه بالاست. افراد تا وقتی که بر روی اسامی کسب و کارها را (به ترتیب پیشنهادی گوگل) روی آنها کلیک نکرده و از خدمات‌شان استفاده نکنند، نمی‌شناسند. درست است که این روزها کسب و کارها از شبکه‌های مختلف اجتماعی برای معرفی خود و خدمات‌شان استفاده می‌کنند، اما نکته اینجاست که با داشتن وبسایت می‌توانید با سرمایه‌گذاری روی سئوی سایت‌تان خدمات‌تان را در جایگاه و رتبه بالاتری در صفحه جستجوی گوگل و در نتیجه در معرض دید مخاطبان و مشتریان بالقوه قرار دهید.

 

  • وبسایت کسب و کار شما مانند فروشگاهی است که ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته باز و مشغول خدمت‌رسانی است. در نتیجه محدودیت زمانی برای در ارتباط بودن با مشتری ندارید.

 

  • همچنین وبسایت‌ها محدودیت مکانی نمی‌شناسد. فراگیر بودن اینترنت در سطح جهان، این روزها خرید آنلاین از نقطه‌ای با کیلومترها فاصله و دریافت کالا با خدمات پس از فروش را امکان‌پذیر کرده است.

Picture1 300x124 - چرا داشتن وبسایت برای هر کسب و کاری ضروری است؟

  • اگر کسب و کار شما ارائه خدمات باشد، با داشتن وبسایت دیگر نیازی به سرمایه برای خرید یا اجاره دفتر و شرکت، پرداخت هزینه‌های اقلام مصرفی، حقوق و بیمه پرسنل و غیره ندارید.

 

  • با ارائه عکس و ویدئو از محصولات در وبسایت‌تان، مشتریان دیگر نیازی به مراجعه حضوری و اتلاف وقت و هزینه برای رسیدن به شما ندارند. شما هم نیازی به تهیه و تدارک فضا و مقدماتی برای دیدار با مشتریان نخواهید داشت.

 

  • به جای هزینه برای تبلیغات و بازاریابی سنتی، می‌توانید و باید از گوگل بخواهید با استفاده از ابزارهایش برای سایت شما بازاریابی کند و محصولات و خدمات شما را به راحتی و به شرط بهینه سازی وبسایت‌تان به فروش برساند.

 

  • با وجود هزاران مشتری که پس از بهینه سازی سایت به سمت شما سرازیر می‌شوند، می‌توانید برند خودتان را بسازید و به کسب شهرت و اعتبار پردازید.

 

  • با ارائه خدمات و محصولات با کیفیت و همچنین خدمات پس از فروش، می‌توانید مشتریان وفادار برای خود دست و پا کنید.

 

  • فرآیند ارتباط با مشتری از طریق وبسایت آسان‌تر انجام شده و مشتری می‌تواند آزادنه نظرات‌اش را برای شما کامنت بگذارد. شما هم می‌توانید با شنیدن و خواندن نظرات و یا انتقادات مشتری به نقاط ضعف کسب و کارتان آگاه شده و آنها را بهبود بخشید.

 

  • هزینه طراحی وبسایت از هزینه تبلیغ در تلویزیون و رادیو و دیگر رسانه‌ها ارزان‌تر است و نسبت به طراحی پوستر و بیلبورد ماندگاری و صرفه به مراتب بیشتری دارد.

 

  • داشتن وبسایت تخصصی کسب و کار به شما و کسب و کارتان اعتبار می‌بخشد.

 

  • خرید اینترنتی برای افراد بسیار جذاب‌تر از خرید از بازارها در دنیای واقعی است و در آینده هم با ایمن‌تر شدن ابزارهای پرداخت آنلاین فراگیرتر خواهد شد.

Picture1 300x199 - چرا داشتن وبسایت برای هر کسب و کاری ضروری است؟

  • بسیاری از افراد حتی برای خرید حضوری هم ترجیح می‌دهند از قبل تحقیق کنند و ویژگی‌های برندهایی که می‌خواهند را از آنها خرید کرده و با هم مقایسه کنند. آنها می‌دانند که این اطلاعات را تنها در وبسایت‌ها می‌توانند پیدا کنند. پس اصولا بسیاری از افراد به کسب و کارهایی که وبسایت ندارند، مراجعه نمی‌کنند.

 

  • از طریق وبسایت می‌توانید اطلاعات مفید و کارآمدی را با مخاطبان و مشتریان‌تان به اشتراک بگذارید. می‌توانید تجربه‌هایتان را در استفاده و کار با محصولات و کالاهایتان با آنها در میان بگذارید و پیشنهادات‌تان را با روش‎های متفاوت و جذابی مانند ویدئو، پادکست و غیره به اطلاع آنها برسانید.

 

  • اگر شما از کسانی هستید که از ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی با ایمیل استفاده می‌کنند، نیاز به مکانی دارید تا مشتریان ایمیل شما در آنجا اطلاعات بیشتری راجع به کالا یا خدماتتان کسب کنند. همچنین می‌توانید برای آنها خبرنامه هفتگی بفرستید.

 

  • می‌توانید از طریق وبسایت و محتوایی که در آن می‌گذارید خودتان را از رقبایتان متمایز کنید.

مطلب فوق را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

برای امتیاز دهی مطلب کلیک کنید.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
گفتگو در واتساپ