7e64c4d2a4a242251ffdaa790b21fa01 XL - عوامل موثر بر سئو و بالا بردن رتبه وب سایت

عوامل موثر بر سئو و بالا بردن رتبه وب سایت

0
(0)

در این مطلب قصد دارم بر عوامل موثر بر سئو همچون مواردی مانند تولید محتوای با کیفیت، اهمیت تجربه کاربری، بک لینکهای معتبر، کامنت مارکتینگ و موارد موثر دیگر در حوزه سئو اشاره کنم تا بتوانیم ورودی خوب و باکیفیتی از گوگل داشته و افت رتبه نداشته باشیم.

در این مقاله به نکاتی اشاره خواهبم کرد کمک می کند از غافله عقب نمانیم!

 

لزومی به رعایت تمامی فاکتورهای گوگل در حد عالی نیست!

در سال‌های اخیر گوگل تنها از ۲۰۰ فاکتور برای رتبه بندی وبسایت‌های مختلف استفاده می‌کرد که طی آن صفحه‌ای را در نتایج جستجو با موتورهای گوگل نشان می‌داد. با اینکه در دهه اخیر تغییرات بسیاری در روندهای گوگل انجام شده است اما یک نکته هنوز پا برجاست و آن این است که نیازی نیست شما برای رتبه بندی بالا تمامی این فاکتورها را در حد عالی انجام دهید.

اگر مهم ترین موارد را بدانید می‌توانید براین اساس اولویت بندی کنید. این عواملی که در ادامه مقاله آورده شده است مجموعه عواملی است که سایتهای Moz و Backlinko به تجربه این فاکتورها را مورد بررسی قرار داده‌اند. این نکته را باید در نظر داشت که این عوامل از سال‌های پیش اهمیت‌شان بیشتر شده است و یک سری عوامل هم که همیشه بر سئو تاثیر داشته‌اند و با توجه به پیشرفت‌های روز به روز الگوریتم‌های گوگل، از تاثیر فاکتورهایی که قبلا اهمیت کمتری داشته‌اند، نباید غافل شد.

 

Picture1 8 300x162 - عوامل موثر بر سئو و بالا بردن رتبه وب سایت

استفاده از محتوای ارزشمند و تاثیر آن بر سئو

  • در زمان‌های گذشته گوگل چندین فاکتور ساده on-page را مانند عنوان، آدرس، متا تگ‌ها و عنوان عکس‌ها را برای فاکتور دهی در نظر می‌گرفت اما این فاکتورها جزو عوامل ابتدایی بهینه سازی محتوای سایت هستند و امروزه گوگل بسیار باهوش‌تر از قبل به محتوای سایت‌تان ارزش می‌دهد در واقع علاوه بر در نظر داشتن آن عوامل ساده می‌گوید هرچه محتوای سایت شما عمق بیشتری داشته باشد طوریکه همه نیازهای کاربر را حل کند امتیاز بیشتری را خواهد گرفت.
  • داشتن محتوای منحصر به فرد همیشه از فاکتورهای مهم گوگل می‌باشد ولی از آپدیت کردن و به روز رسانی محتوای قدیمی سایت‌تان نباید غافل شوید.
  • سعی کنید قسمتی از صفحه سایت‌تان را برای سوالات متداول مشتریان و کاربران در نظر داشته باشید و با آنها پیوسته در تعامل باشید.
  • میزان خوانایی مطالب سایت‌تان را تست کنید.
  • کلمات متعارف و مرتبط به اصطلاح LSI ها را در محتوای سایت‌تان به کار ببرید.
  • TF-IDF، این عبارت مخفف عبارت term frequency-inverse document frequency می‌باشد که مفهوم آن ساده است یعنی تقسیم میزان تعداد کلمه کلیدی مورد نظر که در یک صفحه خاص استفاده شده است، استفاده از آن کلمه کلیدی در همه جای سایت، یک محاسبه است برای مشخص کردن کلمات هم خانواده کلمه کلیدی مورد نظر که برای بهبود کلمات کلیدی مناسب می‌باشد.

 

اهمیت تعداد دامنه‌هایی که به وبسایت شما لینک شده‌اند

تعداد لینک‌هایی که به وبسایت شما لینک داده شده‌اند هنوز هم جزو فاکتورهای مهم می‌باشد که برای مثال لینکی که در صفحه اول گوگل هست تعداد بک لینک‌هایش به مراتب نسبت به لینکی که رتبه ۱۰ گوگل را دارد بیشتر است.

با استفاده از موارد زیر می‌توانید به وبسایت‌تان لینک‌های معتبر دهید:

  • استفاده از بک لینک‌های با دامنه‌های معتبر بیشتر
  • همکاری داشتن با افراد تاثیر گذار برای به اشتراک گذاشتن مطالب شما در وبلاگ‌ها و ایجاد لینک برای سایت شما
  • استفاده از پادکست به منظور ایجاد لینک‌های معتبر

Picture1 9 300x200 - عوامل موثر بر سئو و بالا بردن رتبه وب سایت

 

بهینه سازی سئو برای دستگاه موبایل

در مارس سال ۲۰۱۸، گوگل رسما سرورهای خود را به موبایل انتقال داد.

در اینجا به شما راه‌هایی را معرفی خواهیم کرد که توسط آن می‌توانید با موبایل موجب سئو مثبت وبسایت خود شوید:

  • وبسایت خود را با سایر دستگاه‌های هوشمند سازگار کنید؛ فرقی ندارد که این دستگاه دسکتاپ رایانه باشد یا اسکرین تلفن‌های همراه و یا تبلت‌ها.
  • سایز تصاویر را تغییر دهید، به این صورت می‌توان با تمامی دستگاه‌ها آنها را مشاهده کرد.
  • از عناوین کوتاه استفاده کنید چرا که عناوین طولانی معمولا توسط تلفن‌های همراه کامل خوانده نمی‌شوند.
  • اطلاعات کم می‌توانند در تلفن‌های همراه زیاد باشند! پس با انتخاب مطالب و محتواهایی که زیاد طولانی و کوتاه نیستند وبسایت خود را جذاب‌تر کنید.

 

۵ فاکتور مهم در زمینه سئو فنی  (Technical)

بعضی از ایده‌ها در زمینه ایجاد سئوی فنی و بهینه سازی وب سایت شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. وبسایت خود را مطابق با اصول موبایل (Responsive) بهینه سازی کنید!
  2. کدهایی که مشکل ساز هستند را پیدا کنید و آنها را تصحیح کنید.
  3. ربات‌های تصحیح کننده متن را برای یافتن غلط‌های املایی و گرامری مورد استفاده قرار دهید.
  4. Google search console یکی از ابزارهایی است که می‌توانید توسط آن پیش از اینکه محتوای خود را ارسال کنید آن را به صورت پیش فرض مشاهده کنید.
  5. استفاده از متاتگ‌ها را فراموش نکنید.

 

استفاده از ویدیوهای آنلاین در وبسایت

با گزارشات به دست آمده حدود ۸۰ درصد ترافیک‌ها تا سال ۲۰۲۱ از سمت ویدیوهای آنلاین خواهد بود که طی گزارشی که از Hubspot آورده شده است، ۴۳ درصد افراد تمایل زیادی به دیدن ویدیو به صورت آنلاین دارند تا خواندن متن درون سایت. اگر تا به حال از قرار دادن ویدیوی آنلاین بر روی سایت‌تان غافل شدید بهتر است هرچه سریع‌تر یک استراتژی مناسب برای در نظر داشتن این فاکتور مهم گوگل تهیه کنید.

 

تاثیر سرعت وب‌سایت در سئو

سرعت مناسب وبسایت شما علاوه بر اینکه موجب سئو مثبت می‌شود بر روی ترافیک آن نیز اثر مستقیم دارد. به گفته گوگل ”متوسط زمان لازم برای بارگذاری یک صفحه روی تلفن همراه ۱۵ ثانیه است، با این حال اکثر مخاطبان وب سایت‌هایی را که بیشتر از ۳ ثانیه برای بارگذاری زمان می‌برند را ترک می‌کنند.”

شما می‌توانید از روش‌های زیر برای بهینه سازی سرعت وب‌سایت خود استفاده کنید:

  • با فشرده سازی، اندازه فایل‌های خود را کمتر کنید چراکه این امر به نوبه خود در بارگذاری موثر است.
  • زمان پاسخ دهی سرور خود را با روش‌های مناسب بهبود ببخشید.
  • برای میزبانی وب سایت خود مناسب‌ترین سرور را انتخاب کنید.
  • تصاویر خود را با سایزهای کوچک‌تری در وبسایت قرار دهید.

Picture1 10 300x229 - عوامل موثر بر سئو و بالا بردن رتبه وب سایت

جستجوی صوتی گوگل

گزارشات نشان می‌دهد که حدود ۲۰ درصد سرچ‌ها از سمت سرچ صوتی گوگل می‌باشد البته باید این نکته را در نظر داشت این سرویس به دلایل کمبود امکانات در ایران، استفاده از این سرویس امکان پذیر نمی‌باشد در صورتی که در کشورهای دیگر دنیا رو به توسعه می‌باشد. برای  بهینه سازی وب‌سایت منطبق با سرچ گوگل باید چندین فاکتور مهم را که در زیر آوردیم در نظر داشته باشید:
موبایل فرندلی بودن! با در نظر گرفتن فاکتور سرچ صوتی گوگل اهمیت موبایل فرندلی بودن بیشتر مشخص می‌شود. افرادی که از سرچ صوتی استفاده می‌کنند اولین دستگاهی که برای سرچ استفاده می‌کنند موبایل همراه‌شان می‌باشد که اگر وب‌سایت شما موبایل فرندلی نباشد متاسفانه میزان ترافیک خیلی کمی از سمت سرچ صوتی گوگل به دست می‌آورید.

 

اهمیت تجربه کاربری(UX)  بالا در داشتن سئو مناسب

از سال‌های قبل تجربه کاربری فاکتور بسیار مهمی بوده است به همین دلیل گوگل الگوریتم رنک برین را اعلام کرده است الگوریتم رنک برین در واقع مانند یک سیستم هوش مصنوعی عمل می‌کند که معنی و مفهوم کلمات سرچ شده را دریافت کرده و بعد از آنالیز آنها مرتبط ترین نمایش‌ها را با آن کلمه کلیدی به کاربران نشان می‌دهد که این الگوریتم به دو عامل بستگی دارد که در زیر توضیح داده شده است:

 

CTR  Click through rate

درصد افرادی که بر روی لینک شما کلیک کرده‌اند به CTR معروف می‌باشد و نشان می‌دهد که کاربر جذب محتوای سایت شما شده است که خود این مورد هم یک عامل موثر در سئوی وب‌سایت شما باشد.

 

بهبود سئو با رعایت اصول کامنت مارکتینگ

شاید به نظر خیلی‌ها  کامنت گذاشتن بر روی مقالات تاثیری بر سئو نداشته باشد اما در صورتی که ایجاد نظر و اشتراک کامنت هم یکی از فاکتورهای مهم در سئو می‌باشد. اهمیت به این فاکتور این موضوع را به گوگل اعلام می‌کند که تمایل زیادی به برقراری ارتباط با کاربران سایت‌تان دارید، در نتیجه تمامی مواردی که در این مطلب به بررسی آنها پرداختیم جزو نکاتی هستند که می‌توانند باعث سئوی مثبت وبسایت شما شوند، شما می‌توانید توسط آنها، در نتایج جست و جوی گوگل وبسایت خود را به صفحات اول انتقال دهید و جزو برترین‌های گوگل باشید!

 

مطلب فوق را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

برای امتیاز دهی مطلب کلیک کنید.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

اولین نفری باشید که امتیاز می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتگو در واتساپ
گفتگو در واتساپ